Det förekommer cookies på angelicablick.se. Genom att fortsätta läsa på angelicablick.se godkänner du detta. Läs mer om cookies här.

  • Categories
  • ABOUT
  • Archive
  • 16:07 | October 9, 2012

    The incident

    Todays outfit/Pants from Gina Tricot/ Knit from Romwe/Shoes from Zara ( changed into boots after a while)/Bag from Mango/Jacket from Bikbok/Belt from H&M/

    UPDATE: Jag har nu varit i kontakt med personen och han har bett om ursäkt och det är jag hemskt tacksam för! Precis som jag skrev till honom så vet jag att han absolut inte är en dålig person, men jag kände mig inte helt rätt bemött och jag ville skriva om de eftersom jag inte tyckte att de var rätt att svara sådär på en kund ( mig ) i detta tillfälle.  Jag skulle aldrig någonsin vilja göra någon ledsen med flit eller komma med osanning, och det hoppas jag ni vet. Jag tänker släppa detta nu och jag ber absolut om ursäkt för att ha skrivit ut namnet på fiket , det kankse hade varit bättre om jag inte gjort det och låtit oss båda slippa all dramatik. Men jag står fast vid det jag skrivit om att jag kände mig illa bemött för det gjorde jag. Jag har dock, med respekt för fiket valt att ta bort texten eftersom jag inte vill få detta ännu större än vad det är.  Men nu är det förlåtet från min sida!

    UPDATE: I have now been in contact with the person and he has apologized and I’m very grateful for that! Just as I wrote to him, I know that he is absolutely not a bad person, but I didn’t feel quite right responded and I wanted to write about this because I thought tit wasn’t right to respond like that to a customer (me) in this case. I would never ever want to make someone sad purposely or come up with untruth, and I hope you know that. I’m going to let this go now and I absolutely apologize for having printed the name of the diner, It may have been better if I didn’t write it and let us both avoid all the drama. But I stand by what I wrote, that I felt badly treated cause I did. But I have, in respect for the diner choosed to delete the text because I don’t want this to become bigger then it already is. But now it is forgiven from my side!


    57 kommentarer



    57 kommentarer om “The incident”

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Jag accepterar villkoren som finns här

    • Det räcker med dålig service för att förstöra hela upplevelsen. Jag jobbar själv inom service och det där är oacceptabelt!

      Reply
    • Jättetråkigt när sånt händer! Jobbar själv inom restaurang och sånt händer ju ibland, speciellt i sallader! Klart du ska säga till och han ska ju erbjuda dig något, gratis kaffe eller vad som! Men jag kan tänka mig att han tyckte att det var pinsamt därav bemötandet!

      Reply
    • Haj:)!
      Älskar din blogg läser den varje dag! Usch inte roligt att läsa sånt här för jag jobbar nämligen som kock (inte i stockholm utan längre bort) och det där var FAN SKITDÅLIG SERVICE! Ursäkta språket men det var det jag själv skulle ha gett dig som är kunden en ny eller annan maträt gratis. Vilken idiot han var förstår dig där helt :)!

      Ha det gööttt!!!

      Reply
    • Hejhej! du är världens bästa bloggare och jag älskar dina foton! Men i vilket/vilka program redigerar du bilderna? :) Kram

      Reply
    • Tycker de är viktigt att reflektera över sin egen framtoning i såna här fall. Du kanske trodde du var trevlig när du sa att det var fel på maten (stenen) men egentligen kanske du lät snäsig. Sen ska man tänka på att det kanske inte handlar om att det fiket som är otrevligt utan en anställd och då är det ganska orättvist att stämpla ett ställe som “ett otrevligt fik, Kommer Aldrig mer gå dit för ni har förbrukat AAALLT mitt förtroende” som om det är hugget i sten (hehe). Det är synd att du som ändå har ganska stort inflytande på små tjejer (och andra) som kanske går till det fiket och eventuellt nu får dem att undvika det stället för EN incident. Annat vore kanske om dem gjorde så jämt och satt det i system. Tråkigt att du fått dålig service, för en ursäkt förtjänar du…men att hänga ut dem är ju bara bitchigt

      Reply
    • Dock är det så att man som anställd för ett företag oftast är ansiktet utåt. Det är ju “Chokladkoppen” som har anställt den här killen som arbetar där och han har antagligen ansvar över att gästerna som kommer dit och ska äta/dricka kaffe är nöjda när de går därifrån. Då spelar det ingen roll ifall man låter snäsig eller inte, man ska alltid bemöta sina kunder/gäster bra!
      Sen finns det kanske anledningar till varför han var otrevlig just den här dagen, han är trots allt en människa och vi kan inte alltid ha bra dagar. Tråkigt dock att Angelica blev utsatt för hans då, kanske dåliga dag.
      Får man en sten i sin sallad så förstår jag att man blir irriterad, man ska ju inte behöva riskera sina tänder för att få sig lite mat i magen.

      Reply
    • är man inte serviceinriktad så ska man inte jobba med service. har själv stått i butik och blivit totalt UTSKÄLLD (vilket inte Angelica i detta fall gjorde) av kunder pga något som inte var mitt fel (tex när någon annan anställd gjort ett misstag) men då är det bara att ta utskällningen, be om ursäkt, le och göra allt för att lösa problemet så snabbt och smidigt som möjligt och förklara detta för kunden. artighet och effektivitet tycker jag är A och O inom såna här yrken. Angelica borde fått pengarna tillbaka samt en gratis muffin, typ.

      sånt här är ju anledningen till att det är otroligt viktigt som chef att ha koll på vilka personer man anställer och låter jobba hos sig, för givetvis förlorar man kunder pga dålig service och det är ju inget företag som vill det.

      Reply
    • Till tagga ner: Jag håller med dig ang om framtoningen – det är superviktigt. Nu är det dock såhär : Precis som jag skrev så brukar jag ALDRIG säga till på resturang/fik när något t.ex blivit lite knasigt eller fel, just för att jag tycker att de är en aning pinsamt att säga till plus att jag inte vill verka dum eller otrevlig – därför brukar jag hålla tyst. och det var just DÄRFÖR jag var väldigt noga med att låta så snäll och trevlig som möjligt denna gång hos Chokladkoppen. Så att jag blev bemött som jag blev kändes inte alls kul ( även fast man egentligen nästan ALLTID ska bli bemött väl inom serviceyrket, trots att kunden är otrevlig vilket iofs inte är OK av kunden att vara ). Så där har du fel!
      Och precis som Sanna skriver så är ju denna person anställd av Chokladkoppen, och därav har ansvar för all sin personal. Alla som jobbar där “bildar” ju Chokladkoppen – inte sant?

      Tycker detta är allt för uppförstorat och jag tycker att det är SÅ TRÅKIGT att det blivit såhär eftersom jag egentligen tycker väldigt mycket om det fiket! Tråkigt att allt ble som de blev. kram

      Reply
    • Som jag sa ska du självklart ha en ursäkt, fel från hans sida (och fiket). Men fel av dig å hänga ut dem och indirekt uppmana till bojkott. Om vi tar det på en nivå som du kanske förstår: Säg att någon människa träffar dig (som är en större bloggare än dig) en dag då du mår riktigt dåligt och kanske inte på bästa humöret eller det har hänt något. Denna bloggaren vill fråga dig något som har med ett projekt att göra men du verkar väldigt oengagerad för att du har annat i tankarna. Storbloggaren vet inte om att du mår dåligt så hon uppfattar dig som “otrevlig och oengagerad och stroppig” och skriver sedan detta i sin blogg. Tror du inte detta får konsekvenser för dig då? Byt ut “dig” till “chokladtoppen” i detta exempel så kanske du förstår. Jag vill bara att du lär dig något av detta…

      Reply
    • och iom detta så menar jag om detta skulle ske mellan dig å en storbloggare så förtjänar ju du en andra chans att få visa en bättre sida av dig själv och inte bli stämplad för livet som en dålig människa..(skillnaden här är ju också att du är en bloggare och bär med dig ditt jobb vart du en går så du måste ju vara extra uppmärksam)

      Reply
    • Tagga ner: Nu vet jag inte ens vad du pratar om tyvärr? Jag har sagt mitt, varit trevlig och blivit dåligt bemött. Absolut – han kankse hade en dålig dag och jag tror absolut inte att denna person är en dålig människa,
      men som samlat företag och när man jobbar på resturang så tycker inte jag att man bemöter en kund på det sättet. Han var inte snäsig och det var inte så att han skrek på mig liksom, men jag tycker inte man säger så som han sa och på det sättet han sa de och sen låter mig/oss betala fullpris på en vara som är dålig. Det är som att betala fullpris på en mobiltelefon där vissa knappar t.ex inte funkar.Så är det bara. Kram

    • Så jävla sant!! Bra skrivet!

      Reply
    • Hej!
      Jag letar efter en midjelång skinnjacka, och har väldigt svårt för att hitta en snygg med riktigt skinn! Har du några förslag på webbsidor/affärer som möjligen kan ha detta plagg?
      Kram

      Reply
    • Worst commercial ever for a Café :b
      You´re absolutely right though.

      Reply
    • På din sida angelica!

      Reply
    • 1. Fyfan vad snygga kläder! Perfekt outfit.
      2. Jag förstår dig 100%, jag gillar inte heller att klaga men när någonting är väldigt fel måste man ta tag i det. Personalen på chokladkoppen behandlade inte mig och min vän särskilt bra när jag var där heller. De stod och suckade då jag bara ville ha kaffe (visst, kanske de uppskattar när man lägger ned pengar på deras fika, men jag ville verkligen inte ha något annat än kaffe) och sen när vi skulle betala bad vi om notan men fick den inte på ett bra tag – trots att de inte hade några kunder som väntade. Dåligt!

      Reply
    • Åh herre vad snyggt angelica! du lyckas alltid ha det snyggaste outfitsen! kram.

      Reply
    • Snygg outfit som vanligt ;) Vars kommer jeansen du hade i ditt day and night inlägg? :)

      Reply
    • Hun gjør det igjen! Fantastisk!

      Reply
    • Hej! Jag älskar när du och kenza tänker lika! Det är helt underbart! :) haha hon hade oxå på sig en sånndär fluffig tröja och lack/skinn-byxor på sig idag! Fina ni är! :)

      Reply
    • dålig service är det värsta man kan ge som företag!!

      Reply
    • Sorry to hear about your tooth, ouch!
      Can you please tell me where you got your SpaceSweater from (the one in your latest post on day to night wear)? I just LOVE it :)

      XoXo-Kelli K

      Reply
    • Oh no, I bet that hurt! That happened to me a year ago or so, ouch! But at least you looked great in your pants :)

      Reply
    • Usch, förstår dig skulle inte heller vilja gå dit något mer efter det. ♥

      Reply
    • UCHHH va han va hemsk!jag fattar att du int vill fara mera dit,fö jag sku int heller villa!

      Reply
    • Fantastiskt ball outfit! :)

      Reply
    • En gång fick jag en stor, hårig, död larv i min sallad på en restaurang och när jag klagade sa dom samma sak. “Det är sånt som händer, det är ju en sallad”

      Blir ledsen då, när man tar mod till sig och klagar över något som man faktiskt ska klaga på, och gör det på ett väldigt försiktigt och icke stötande sätt och folk är otrevliga. Då känns det ju som att man själv gjort något fel.

      Reply
    • Håller helt med dig Angelica- dålig service är helt jäkla fruktansvärt!

      Vi var på New York Legends i Linköping i somras och vi var ett stort sällskap-10 st. Jag och min kompis sitter utklämda på soffkanten. Servitrisen kommer, tar beställningar från de flesta, vi två säger nej tack då vi redan köpt något på ett annat ställe! Då säger servitrisen; men ni kan väl bestämma något? En cola kanske? Annars måste jag tyvärr be er gå härifrån, det är ungefär som att gå till McDonalds och inte köpa något. Och nej det är det inte då vi är i ett stort sällskap och för övrigt så gör man så på McDonalds. Hon har förlorat ett antal gäster FÖR EVIGT. Är så jävla förbannad. Sen beställde en annan kompis en gratis vatten och hon fick minsann stanna! Åh blir så förbannad när det är så jäkla dålig service!

      Reply
    • I´m so sorry to hear that. Hope you are okay now. The waiter was so rude you should have called the boss and complained about him. At least you shouldn´t have to pay for that!!
      xo

      Reply
    • Till DIG “TAGGA NER”

      Det är precis vad DU borde göra!! TAGGA NER!!!!!
      Jobbar du på chokladtoppen eller???….Så besvarar man inte en kund,hur som!!!!
      (som nu i detta fall var Angelica)
      Dålig dag hit o dit?…Eftersom det förmodligen kanske inte var Hans fel att det tyvärr kommit med Grus,sten eller så SKA han ändå svara tillötesgående o göra sitt yttersta för sina gäst!!
      Om hon nu varit en “större bloggare” som du nu säger,kanske hon/han inte varit lika försiktig i sitt uttalande som Angelica faktiskt är, utan då hade det nog skrivits STORT PÅ LÖPSEDLARNA o kanske chokladboden rent av blivit Riktigt uthängda….Tänk på den du!!!

      Reply
    • Du ändrade helt och hållet min uppfattning av dig genom detta inlägget från att verka som en trevlig normal tjej till en preppy wannabe som måste gnälla över en stenbit inför halva svenska folket.

      Reply
    • Svar: Ja de var ju tråkigt att höra att jag “jag ändrade din uppfattning” för att jag för första gången sätter ner foten och skriver att jag blev illa bemött på en resturang. Ja, jäklar vilken preppy wannabee jag är då..
      Tycker det är tråkigt att du dömer mig på det sättet efter att jag blivit illa bemött på en resturang – väldigt konstigt om du frågar mig. Men jag tror du är en superfin människa och det är synd att du inte uppfattar mig för den jag verkligen är ( trevlig och normal tjej ), det hade du kanske gjort om du träffat mig :) Men men, man kan inte vara alla till lags så är det ju. Hoppas du får en fin kväll! Kram

      Reply
    • Just det Angelica, kanske inte så kul att bli dömd baserat på ett enda blogginlägg. Antar killen på chokladtoppen inte heller uppskattar att bli dömd efter utifrån ett enda tillfälle.

      Reply
    • Oavsett behandling förtjänar han inte att bli uthängd inför hundratals människor.Förstår inte vitsen med att bloggare ska hänga ut människor hit och dit. Särskilt inte du som är så hederlig och genuin. Jag pluggar service och det förekommer väldigt dålig service på många ställen.Det minsta han kunde göra var att be om ursäkt och kompensera dig. Undra vad han hade sagt om du tappade en tand? Alla är inte gjorda för att arbeta med service. Tycker att det är synd att jag går arbetslös när det finns människor som får behålla jobbet efter en sådan händelse. Vi kan konstatera att han inte var särskilt servicemined eller mån om kunderna. Ha en långvarig relation. Oavsett vad det är för bransch tjänar man mer på att behålla en stammisgäst än att ha flyktiga kundrelationer.

      Varför kontaktade du inte en annan personal eller chefen?

      Reply
    • Svar: Jag har inte hängt ut honom personligen heller . Har jag nämn hans namn? Nej – det skulle jag aldrig göra. Och jag håller med dig : Jag förstår inte vitsen med bloggare som håller på att hänga ut folk osv hit och dit – men det är inte det jag gör i detta tillfälle heller, eller hur? Jag skulle aldrig få för mig att skriva skit eller osanning om någon, utan detta är ju något som hänt mig, personligen, utav ett FIK. Precis som jag skriver så brukar jag ju ALDRIG skriva om sånt här eftersom det inte är mig att göra de, men denna gången kände jag att jag behövde de eftersom jag tog illa vid mig.
      Jag skriver om en händelse som jag var med om , på en resturang/Fik , där jag blev illa bemött. Jag ville dela med mig av detta eftersom det inte funkar att de bemöter kunder sådär.

      Därför att de var han som jag fick kontakt med och som vade att komma ut från köket – Jag tycker inte att de ska spela någon roll vem jag pratar med, utan man ska alltid möta en kund bra ( dessutom eftersom jag själv var väldigt snäll i tonen och bemötandet nä jag berättade om stenen).

      Reply
    • Handlar inte om att du inte förtjänar att bli bemött på ett bättre sätt. Det handlar om att du skulle kunna ha skrivit om händelsen utan att nämna namnet på fiket. Förstår inte hur du inte kan förstå detta. Men antagligen så har du lite dåligt samvete över det och försöker skydda dig genom att ställa dig i försvarsställning.

      Reply
    • Du vet att det endast finns en enda kille som jobbar där? Bra jobbat Angelica

      Reply
    • Svar: absolut inte, det var tre män som jobbade idag. Kram

      Reply
    • herregud! självklart ska han få sparken, han bör även få en prick i registret, eller kanske till och med fängelse. När vi ändå är igång, varför inte en avrättning. Misstag är inte acceptabelt!

      Reply
    • Love that fussy sweater, it look so warm and cosy!

      Reply
    • Jag har blivit bemött så många gånger, en av de få saker jag verkligen inte gillar i Sverige, många människor verkar ha svårt för att bjuda till och helt enkelt vara trevliga. Tänker på det varje gång jag är hemma och hälsar på. London i mitt <3
      Du är så snygg Angelica!

      Reply
    • Jag jobbar inom restaurangbranchen och här är ett tips till alla gäster som vill ha bra service:

      – BOKA BORD (det ger restaurangen chans att planera sin personal i förväg utefter en gissning om hur många matgäster som kommer att anlända)
      – SÄG TILL om ni inte är nöjda med någonting! Det ger restaurangen chans att i fortsättningen bli bättre. Restauranger VILL ha positiv som negativ feedback. Feedback är det vi lever på! (Dock är det en sak om man inte tycker om en viss maträtt osv, alla har ju olika smak, behöver olika mycket för att bli mätta och tycker olika och därför kan man inte få kompensation på grund av dessa anledningar. MEN om det är en dålig vara – SÄG TILL! Och gör det på ett juste sätt , då har ni större chans till kompensation (inte, som många tror, om man är otrevlig).

      Reply
    • Skrev inte du för någon vecka sen om hur du blivit bemött med dålig service av en receptionist på ett hotell. vet inte om jag skulle säga att du är den som ALDRIG skriver om sånt här…

      Reply
    • Sånn skal man jo ikke behandle kunder.

      Reply
    • Sjukt jävla i-landsproblem. Fattar att de inte är så kul men, hur jävla jobbigt är de. Om de nu var så hemskt säg till (vilket du gjorde) om du blir dåligt bemött säg ifrån där och då (stå på dig) åk inte hem och sura och skriv av dig på en blogg, verkar bara onödigt. Vad vinner du på att skriva om detta här ?

      Känns som du behöver få lite perspektiv..

      Reply
    • I got to get this of my chest!
      How can you write such rude comments?
      Have you never said /done anything in life you later on regreted?
      Angelica did apologize cause she noticed it might not have been the right thing to do! That’s how blogging works, you write down what you think and sometimes it might come out wrong! Even worse is that some people of you seem to be upset about her personality saying *she’s bitchy or a preppy wannabe*, please guy’s how can you dare judging a person you have never met in real life!!!

      Kramar till dig Angelica, don’t let those nasty comments get close to you!

      Reply
    • Hej, känner att jag är lite efter nu, läste aldrig om denna sten i något inlägg, kom in efter att du hade update… Men efter att ha läst lite komentarer tror jag att jag har händelsen under kontrol, måste bara säga att jag tycker att hela alltet låter lite töntigt, varför göra så stor grej av det?
      Iallafall, jätte snygg outfit!
      Kramisar! <3

      Reply
    • Det ÄR stort. Behandla andra som du själv vill bli behandlad. Om du var så jäkla missnöjd så vidarbifogar man det till chefen eller vem som helst som arbetar på plats.Oavsett behandling ska ingen förtjäna att bli uthängd i en blogg, visst du har anledning att vara sur men ta inte problemen till jobbet.Trött på bloggare som tror att problemet blir bättre av att hänga ut någon.

      Reply
    • Sluta lipa.

      Reply
    • Dina outfits får mig må så mycket bättre när jag är nere! Du gör verkligen skillnad.

      Reply
    • Jag snodde de flesta av dessa bilder till en blogg där jag praktiserar. Hoppas de var okej! Jag länkade självklart till din blogg och detta inlägg! GRYMT SNYGGT! Kram och en massor av kärlek från oss på modellsalongen!

      Reply
    • shit vad jobbiga folk blev :( fattar inte varför dom överdriver så, klart en sten i maten inte är ok! vi fick en gång maskar i salladen i skolan och då sa dom också “det är ju sallad som kommer ifrån jorden” men det gör det inte okej att man nästan åt en mask.

      stackars dig att alla gick på dig så, dom vet tydligen inte vad de pratar om, förstod knappt deras försök till metaforer. man är inte en dålig person för att man klagar på dålig mat…? man ska klaga på allt man har köpt som det är något fel på.

      Så sluta hacka på angelica allihopa – felet var inte hennes. han var ansiktet för cafét – cafét gjorde bort sig. så är det bara. om ni fick dålig mat någonstans skulle ni säga till eran familj och vänner att aldrig gå dit och förmodligen inte göra det heller. jesus christ, skaffa lite självinsikt och förståelse nu, tack. (skriva namn vore också trevligt så ni kan stå för den skit ni kastar ur er)

      kramis kramis.

      Reply
    • Det var ju insikten som saknades i Angelicas inlägg som hon nu har raderat. Det som är bra är att hon nu har kommit till insikt och förstått att hon va respektlös mot cafeet. Läs kommentarerna ordentligt innan du yttrar dig. Tycker det va bra att det kom upp till diskussion för alla kan inte bara gå omkring i din egna värld och inte ta hänsyn till andra människor (och företag). Men det är väl den narcissistiska generationen som talar som inte verkar se längre än vad näsan räcker (ej riktat till dig Angelica då du nu faktiskt förstått efter en stunds betänketid, bra!)

      //Robin, my real name

      Reply
    • Jag tycker inte att du har gjort något fel alls. Jag jobbar själv på restaurang och säger någon att de har fått en sten i maten byter man ut den på en gång. Hellre att göra så och se till så att gästerna är nöjda och kommer tillbaka än att få dem missnöjda, då går de bara till nästa ställe och man har förlorat en kund. Tänk om det t.ex. hade varit en matkritiker som fått en sten i maten, då hade han ju självklart skrivit om det. Och det skulle inte en jävel tycka vara fel, för det är ju hans jobb. Men så fort en bloggare yttrar sig blir det ett jäkla liv. Jag tycker att det är något man får räkna med när man jobbar på en restaurang, och därför ska man behandla varje gäst som om det var en kritiker. Även om man har en dålig dag så representerar man restaurangen. Så stå på dig fina du! Kram

      Reply
    • Svar: Håller med dig till fullo! Du slog huvudet på spiken – Bra sagt av dig! och tack för stöttningen, förstår faktist inte hur folk kan tycka att det är jag som gjort “fel” här.
      STOR KRAM på dig!

      Reply
    • Dette var nydelig som vanlig! Elsker lakk jeansene :-)

      Reply
    • Angelica!
      Står på din sida,skönt att ni löst det o går vidare!
      Tycker att nästa gg det händer något du inte gillar eller så….
      Berätta det:-) ….du får ju säga o tycka Precis lika mkt som alla andra.
      I detta fallet var det ABSOLUT inte ditt fel,utan DE gjorde ett misstag.
      Älskar Din stil o Den genuina ärliga naturliga människa du är!!

      Reply