Det förekommer cookies på angelicablick.se. Genom att fortsätta läsa på angelicablick.se godkänner du detta. Läs mer om cookies här.

  • Categories
  • ABOUT
  • Archive
  • 23:34 | July 28, 2013

    It’s just all in my head.

    Photo: Lina Flodins

    Hemma efter en tågresa på 6 timmar med det knackigaste internetet någonsin.. Det har knappt funkat alls! Typiskt..
    Imorgon är jag tillbaks som vanlig :) God natt!

    Home after a traintrip for 6 hours with the worst internet ever.. It barely worked at all! So typical..
    I’m back as normal tomorrow :) Good night!

    12 kommentarer



    13:20 | July 28, 2013

    Strömstad


    Pictures from on our way and in, Strömstad

    Vilken mysig stad Strömstad är! Och massor utav god fisk och skaldjur – MUMS!
    Träffade lite underbara och fina läsare igår :) Fytusan vad ni är underbara!! Ni anar nog inte hur mycket det värmer i hjärtat på mig när ni kommer fram och hälsar. NI ÄR BÄST I HELA VÄRLDEN! Det ska ni veta att jag tycker ♥
    Idag ska jag och Marcus åka hem till Stocholm igen!

    Jag pratade med en tjej på instagram förut om att det vore så himla roligt att få träffa fler av er som bor här i Strömstad!
    Vårat tåg går 16.25 och vi kommer nog vara där en stund innan – Så om ni vill och har vägarna förbi så får ni jättegärna komma förbi tågstationen i Strömstad runt 16.00 och hänga och snacka lite :) Om ni vill! Det skulle vara jättekul!
    Nu ska vi ta vara på resten av dagen och dra förbi butiken “Revolt 22” – trots att vädret inte är det bästa – så hörs vi senare idag!

    What a nice town Strömstad is! And a lot of good seafood – YUM!
    I met some wonderful and lovely reader yesterday :) You are so wonderful! You have no idea how much it warms in my heart when you come up to me and say hi! YOU ARE THE BEST IN THE WHOLE WORLD! I hope you know that ♥
    Today Marcus and I are going home to Stocholm again!

    I talked to a girl on instagram yesterday that it would be so much fun to get to meet more of you who live here in Strömstad!
    Our trains leaves at 16:25 and we will probably be there for a while before the train leaves – So if you want to and are passing by the train station in Strömstad around 16:00 – It would be so amazing to hang out a bit and talk some before we go :) If you want! It would be wonderful!
    Now we will seize the rest of the day and go to the boutiqe “Revolt 22” – even though the weather isn’t the best – I will speak to you later today!

    16 kommentarer



    11:44 | July 28, 2013

    Trendy in Paris


    Tävla
    och vinn Parisresa med pre-shopping på NELLY.COM

    – Tävla om att vinna en resa värd 10.000 kr till underbara Paris
    – Vinnaren får även ett presentkort på Nelly vårt 2000 kr att shoppa för inför resan
    – 2:a – 4:e plats får et presentkort på Nelly värt 1000 kr
    – Alla får presentkort på 100 kr vid beställning

    Detta är vad du behöver göra för att vara med och tävla:

    – Gå in HÄR och klicka hem din favorit/dina favoriter ( I och med att du får ett presentkort för 100 kr så kan du välja att köpa något för 100 kr – eller mindre , eller mer –  om du vill såklart! Det finns ingen slags köpgräns. Du är ändå med och tävlar :) )
    – Maila ordernummer och motivering varför just DU ska vinna till –  tillparis@nelly.com
    – Du är nu med och tävlar!

    Tävlingen avslutas på Onsdag  31/7 . Det bästa bidraget presenteras den 19:e Augusti.
    (OBS! Jag personligen, tar inte emot några ansökningar – Endast giltigt om det skickas till tillparis@nelly.com )
    Tävla HÄR!

    3 kommentarer



    21:59 | July 27, 2013

    Simplicity II

    [youtube width=”850″ height=”530″]http://www.youtube.com/watch?v=Ey1FXAzwP_8[/youtube]
    Film: Rami Hanna

    Filmade en liten outfitfilm också när vi tog outfitbilderna :) Vad tycker ni? Jag gillar den!
    Vi är i Strömstad nu och har precis ätit på Skagerack. Ikväll så kanske vi ska till Cod för att dricka en öl, men de återstår att se. Imorgon åker vi hem runt kl fem så vi håller tummarna för att vädret blir soligt imorgon så man kan sola och bada lite från båten imorgon! Underbara dagar!

    We made a small outfitfilm also when we took the outfit pictures :) What do you think? I like it!
    We are in Strömstad now and have just eaten at the Skagerack. Tonight maybe we’re going to Cod for some beer, but it remain to be seen. Tomorrow we’ll go home at around five so we are keeping our fingers crossed that the weather will be sunny tomorrow so we can sunbath and swim from the boat a bit tomorrow! Wonderful day!

    16 kommentarer




    11:32 | July 27, 2013

    Venice Beach

    Photo : Nina Edebro
    Edit: Me/Angelica Blick

    Har ju en hel del roadtripp-bilder som jag inte lagt upp eller visat för er ännu, hoppas ni inte tycker de är tråkigt? hehe. Tycker dock att det blev lite krock i valet av kläder och location, haha..men men.
    Det är våran tredje dag på båten och idag regnar det igen. Vi ska åka in mot Strömstad nu för att kika på alternativ för mig och Marcus att åka hem! Antingen idag eller imorgon som sagt.
    Det är så skönt att ha varit totalt avslappnad här på båten och jag har inte burit smink på över tre dagar. Det är skönt att koppla bort allt och bara “vara” ibland – eller hur?
    Men så fort jag är hemma så är det back to normal igen. Jag har så mycket idéer som jag vill dela med mig av i fotoform och dessutom lägga upp sånt ni ville att jag skulle skriva mer om! PEPP!

    I have quite a lot of road trip images that I haven’t posted or shown to you yet, I hope you don’t think they are boring? hehe. However, I felt that the selection of clothing and location didn’t go so well together, haha .. but anyway.
    It’s our third day on the boat and today it’s raining again. We will go toward Strömstad now to look at options for me and Marcus to go home! Either today or tomorrow, as I said.
    It’s so nice to have been totally relaxed here on the boat and I haven’t worn makeup in over three days. It’s nice to disconnect everything and just “be” sometimes – right?
    But as soon as I’m home, it’s back to normal again. I have so many ideas I want to share with you in photo form and also upload stuff you wanted me to write more about! EXCITED!

    15 kommentarer