Det förekommer cookies på angelicablick.se. Genom att fortsätta läsa på angelicablick.se godkänner du detta. Läs mer om cookies här.

  • Categories
  • ABOUT
  • Archive
  • 19:21 | November 23, 2014

    Left Behind

    l3kl765969874532
    L’Aquila with Givesom.org / ActionAid

    Bara några få bilder från L’Aquila. Tog ju inte så värst många eftersom vi var där och jobbade – men dessa plus några till som ni ska få fick jag ned i kameran.
    Sitter i soffan och är helt slut. Vill göra nått mysigt men min hjärna orkar inte. Har typ haft konstant huvudvärk i 3 dagar. Hur det ens är möjligt… jag måste tillåta mig själv att landa lite ibland.
    Har dessutom lovat mig själv att bli bättre på att tacka NEJ till saker – jag kan inte göra allt / vara överallt .
    Igår så Landade vi runt 19.40 igår och var hemma runt 20.30 – mötte upp André och så drog vi + Emil till Nosh&Chow och åt middag och drack vin! Det var välbehövligt och väldigt mysigt. Vaknade upp ganska okej tid imorse och begav mig sedan hemåt.
    Imorgon så ser dagen ganska oklar ut – men jag vet iallfall att jag ska möta upp Hannah för att fixa juicen inför Detoxen samt att vi ska träna 11.30 . Annars så ska jag försöka bära upp kartongerna till vinden samt få lite jobb gjort! Kan nog inte förklara i ord hur mycket jag längtar till Paris just nu..

    / Just a few pictures from L’Aquila. I didn’t take so many cause we were there working – but I got these ones and some other ones on camera.
    Im sitting on my sofa now and Im so exhausted. I wanna do something cozy but I can’t manage to even get out of my sofa.
    I’ve had an headache for 3 days now. If that’s even possible.. I need to be better at saying NO to stuff and calm down sometimes. I can’t do everything and be everywhere!
    Last night I got to the Aitport at 19.40 and was home around 20.30 – I met up with André and went and had dinner and wine with him + Emil at Nosh&Chow! I really needed that. so cozy.
    Tomorrow my day is a bit blurry! Im gonna meet up with Hannah to do our juices for the Detox and then work out at 11.30 – then I think Im just gonna put my bags up at the attic and get some work done. I can’t explain in words how much Im longing for Paris right now…

    16 kommentarer



    15:59 | November 23, 2014

    THE EIFFEL TOWER

    linnhansson_bild1linnhansson_bild2jlinnhansson_bild4linnhansson_bild5linnhansson_bild3
    Photos by Linn Hansson
    /Dress by Ida Sjöstedt/Shoes from Zara/Sunnies from Asos/

    Äntligen internet :) Nu är jag tillbaka som vanligt!
    Vi var alltså i L’Aquila pga att dom drabbats av en jordbävning som gjorde att deras hem bara rasade ner. Deras regering har inte velat hjälpa dom, så nu är det numera en spökstad.
    Vi fick träffa tjejerna på ActionAid, träffa lärare samt besöka de preliminärt uppbyggda skolorna.
    Det var väldigt intressant att se, samtidigt som man tycker att de är väldigt dåligt av regeringen att inte hjälpa dom.
    Undra hur man själv hade reagerat om ens hem blev förstört och ingen ville hjälpa en. Helt sjukt!
    Jag har varit och ätit en trevlig lunch med fina Sendi imorse innan vi båda drog till Odenplan Fight Gym och körde cirkelfysen! SÅ KUL att äntligen vara på banan igen.
    Jag ska träna 2 gånger per dag denna vecka innan Paris och sen är det samma sak som gäller när jag kommer hem. Är fett peppad! Imorgon ska jag, Fang och Hannah börja våran detox också – för att rensa ut den på all skit som finns där inne. Jag har aldrig gjort de innan så de ska bli spännande att se om man märker skillnad! Har någon av er testat någon detox?

    / Finally internet :) Now Im back to normal!
    We went to L’Aquila because of their earthquake that made big parts of their city left in ruins. The government don’t wanna help them which have left them with a lot of destroyed homes and a lot of people who don’t have any place to live. It’s like a ghost city!
    We met the girls at ActionAid, teachers and we also visited a school where all the kids are staying at at the moment.
    It feels a bit sad that no one is helping them. I wonder how we in Sweden would have felt if that happened here!
    Speaking of other things: I had a very nice lunch with lovely Sendi this morning before we left to workout at odenplan fight gym. Feels so good to be back! Im gonna work out 2 times a day this week and also after Paris.
    Tomorrow Im starting on a detox together with Fang and Hannah – to cleans out the body from bad stuff. I have never tried it before, have you ?

    53 kommentarer



    19:17 | November 21, 2014

    Nowhere

    j
    PARIS / SNEAK PEEK

    Okej, internet här är typ obefintligt så det tar ca timmar att få upp en endaste bild. Så det har liksom inte riktigt gått att blogga alls!
    Jag hoppas att ni har förståelse :) kommer åka hemåt mot Sverige imorgon så då är allt tillbaka som vanligt. Ska försöka gå ner i lobbyn senare och se om de funkar bättre där! HANG IN THERE!
    Jag är för stunden jättetrött och måste vila mitt lilla huvud som bankar som tusan.
    Vi hörs mer ikväll så ska jag berätta vad vi gjort idag <3

    / Okey, the wifi here is not working at all and it takes hours to even get a picture up. So I can’t blog the way I normally do! Im gonna try to go down in the lobby later on and see if it’s better there.
    I hope that you understand. Im going home tomorrow so then everything will be back to normal again! SO HANG IN THERE!
    Im at the moment so tired and I need to rest my head for a while, cause it’s pounding in there. I will talk to you later tonight and tell you more about what we have done today <3

    30 kommentarer



    20:23 | November 20, 2014

    L’Aquila

    q1q4
    Me yesterday

    TOUCHDOWN L’AQUILA! Nu har vi äntligen kommit fram… Jisses vilken resa det varit att ta sig hit. Gick upp kl 05.00 imorse och kom fram nu. Flyg till Rom med mellanlandning i Köpenhamn, sen tåg in till centrala rom innan vi tog ytligare ett annat tåg till ett område utanför rom, sen buss i 1,5 timma. Vi har precis checkat in på vårar hostel och ska snart iväg och äta mat med tjejerna på ActionAid. Vi har filmat litegrann under resan och mer blir det imorgon! Grabbarna från SodaLime är med oss och filmar på våran resa här. Just nu är jag jättetrött med megahuvudvärk – har ju som ni vet inte känt mig tipptopp de senaste dagarna med ont i halsen och lite smått feber. Jag hoppas att allt lägger sig tills imorgon så man kan känna sig en aning pigg & fräsch. Imorgon ska vi börja med att åka till en skola samt träffa ungdomar som ska prata om vad som hände när jordbävningen kom, samt hur deras situation ser ut i dagsläget. Jag ser fram emot att höra mer!

    /TOUCHDOWN L’AQUILA! We have finally arrived.. jeez it’s been a trip to get here. I went up at 05 this morning and we just got to the hostel. We flew to Rome and stopped at Copenhagen first. Then a train to the central of Rome, then another train to a different part outside of Rome and last but not least a bus for 1,5 hours. We have just checked into our rooms and are soon gonna go and eat with the girls at ActionAid. We have filmed a bit from our trip and the guys from SodaLime are with us on our journey. Im really tired since I’ve been feeling a bit sick a couple of days but I hope I will feel better soon. Tomorrow we are gone see the areas where the earthquake strikes and also go to a school and talk to the kids about it and how their situation are now after the earthquake. Im looking forward to hear more about it!

    20 kommentarer




    20:44 | November 19, 2014

    MONEY TREES / XX

    q2Sneak peek

    Wihuu! Ni får en bild från när Linn fotade mig och mitt hjärta Sabri tidigare idag.
    Mer än så här får ni inte förens dom är klara! Stilig kille va? Well, yes.
    Nu ska jag springa och möta upp Sanny & André för att kolla på .. trummvirvel.. HUNGER GAMES!!! Så jävla överlycklig! Okej, jag ska inte överdriva. Men fuck vad jag längtat!
    Efter jag var förbi Ida Sjöstedt så drog jag och Ash och käkade och drack kaffe. Jag har allt saknat den där snubben! Härliga Ash.
    Imorgon bär det av till Italy! Ska bli spännande, men samtidigt sorgligt att se vad jordbävningarna förstört för dessa människor.

    / Wihuu! Here is a picture from when Linn took photos of me and Sabri today.
    I won’t show you more now, but more to come! Handsom guy right? well, yes.
    now Imma run to the movies, cause guess what? Sanny, me and André are gonna see HUNGER GAMES! SO HAPPY! Ok, Im not gone overdo it – but Im happy, I am.
    After I have left the dresses to Ida Sjöstedt I went with Ash to eat and to drink some coffee!
    Tomorrow Im off to Italy! It’s gonna be exciting but at the same time sad to see how the hurricane has destroyed these places.

    18 kommentarer