Det förekommer cookies på angelicablick.se. Genom att fortsätta läsa på angelicablick.se godkänner du detta. Läs mer om cookies här.

  • Categories
  • ABOUT
  • Archive
  • 17:03 | June 9, 2012

    When the stars go blue


    Todays chilloutfit/Shoes, Converse/Leaherhoodie, H&M man/Shirt, Carlings/Leathershorts, Weekday/Bag, old/Sunnies, Lindex/

    Det fick bli en slapp-outfit idag :) Men ska byta om sen – Så det blir två dagens outfit! Jag har haft en supermysig dag idag. Mötte upp Pappa, min bror och syster och min låtsasmamma Lotta på stan och så gick jag och hjälpte pappa att hitta en jeansjacka! Sen satte vi oss och åt på George Coffeehouse i solen .. tills himlen öppnade sig och det började  SPÖREGNA och  åska! Nu har jag kommit hem och ska faktist ta mig en siesta på en timma innan vi ska dra till ett par vänner och göra hemmagjord sushi och bada pool!

    I’m wearing a very casual outfit today :) But I will change later – So there will be two outfits today! I’ve had a really nice day today. Met up with my Dad, my brother and sister and my pretend mom Lotta in town and I went and helped my father to find a denim jacket! Then we sat down and ate at George Coffee House in the sun .. until the sky opened and it started to POURING RAIN and thunder! Now I’m home and I’m actually going to take myself a siesta of an hour before we are off to a few friends and make homemade sushi and swimming in the pool!

    40 kommentarer



    12:17 | June 9, 2012

    red wine


    Lipstick, Max Factor Nr 715 Ruby Tuesday

    Det här är ett fint läppstift! Gillar den röda färgen och är sådär krämigt. Det bästa när man ska använda läppstift är att först fylla i och måla läpparna med läppenna ( över hela läpparna ) . Efter att man gjort de så kan man applicera lite läppstift över, men tänk på att inte komma ut i kanterna för då “blöder” läppstiftet och lägger sig fult i kanter och veck vid läpparna. Tips, tips!

    This is a nice lipstick! I like the red color and it’s creamy . The best thing about when to use lipstick is to first fill out and paint your lips with lip liner (over the whole lips). After having done that,  apply some lipstick on, but be sure not to get out into the edges cause then the lipstick will “bleed” ans look ugly at edges . Tips, tips!

    12 kommentarer



    19:49 | June 8, 2012

    creme brulé

    Tonights wear/Dress, Acne/Shoes, Scorett(old)/Purse, Urban Expressions/

    Jag vet inte vad det är med mig! Jag är så förbannat trött.. hela tiden. Iofs så sover jag inte så mycket nu på sistonde så det är väl det.
    Nu har jag iallafall svirat om till kvällen och ska snart bege mig mot mina vänner för grill och skratt :)
    Jag vill även passa på att gratta alla som tar studenten idag!! Åh shit.. Det känns som att de var igår som jag själv tog studenten, men det är för tusan tre år sen! TRE ÅR! Varför måste tiden gå så snabbt för?

    I don’t know whats wrong with me! I’m so tired all the time.. I haven’t got much sleep so it might be it.
    I have changed clothes now into this and I’m heading off to some friends for barbeque and alot of laughter :)
    I want to congratulate everyone who Graduates today! I graduated three years ago! THREE YEARS! Gosh the time is running..

    73 kommentarer



    17:15 | June 8, 2012

    last year


    Pictures from June 2011

    Letade igenom mitt arkiv och fann dessa :) Alltid kul att titta tillbaka ibland!
    Nu har jag kommit hem efter att ha käkat lunch med Mamma på stan. Som jag saknat henne! Sitter i soffan och känner hur tröttheten sköljer över mig.. Men jag lär bli pepp sen – Vem blir inte pepp utav att grilla i parken? Förövrigt så har jag vidrigt hår just nu.. När man plåtas och de fixar håret så har man massvis utav produkter och spray i håret för att få det att hålla, så nu är det sådär frasigt och stel men ändå vidrigt i botten. Men jag ORKAR verkligen inte tvätta håret. Haha! Men men .. ska slappa lite till innan jag ska iväg sen. Ni ska få kvällens outfit sen med!

    I searched through my archives and found these photos :) Always fun to look back sometimes! Now I just got home after eating lunch with Mom in town. I have missed her! Sitting on the sofa right now and feel the fatigue wash over me .. But I’ll be alert soon- Who does not get alert out of a barbeque in the park? otherwise, I have horrible hair right now .. When you are doing a photoshoot and they fix your hair.. you have lots out of products and spray in your hair to get it to stick, so now it’s like that crispy and stiff, yet disgusting at the bottom. But I’M TO LAZY to wash my hair. Haha! anyway .. need to relax a bit before I will go to the barbeque. I’ll give you tonight’s outfit later!

    18 kommentarer




    12:03 | June 8, 2012

    FAV

    Några utav mina senaste outfits :)
    Har ni någon favorit?
    (Mycket långrallor -Vilket INTE GILLAS! från och med nu blire bara ben)

    Some of my latest outfits :)
    Got yourself a favorite?
    (Alot of long pants this time – Wich I NOT LIKE! I’m going to be bare legged from now on)

    96 kommentarer